1904 St. Louis
1904 St. Louis
1900 Párizs
1900 Párizs
1908 London
1908 London
1912 Stockholm
1912 Stockholm
1920 Antwerpen
1920 Antwerpen
1924 Párizs
1924 Párizs
1932 Lake Placid
1932 Lake Placid
1928 Amszterdam
1928 Amszterdam
1928 St. Moritz
1928 St. Moritz
1932 Los Angeles
1932 Los Angeles
1936 Berlin
1936 Berlin
1936 Garmisch-Partenkirchen
1936 Garmisch-Partenkirchen
1948 London
1948 London
1948 St. Moritz
1948 St. Moritz
1952 Helsinki
1952 Helsinki
1952 Oslo
1952 Oslo
1956 Melbourne
1956 Melbourne
1956 Cortina d'Ampezzo
1956 Cortina d'Ampezzo
1960 Róma
1960 Róma
1960 Squaw Valley
1960 Squaw Valley
1964 Tokió
1964 Tokió
1964 Innsbruck
1964 Innsbruck
1968 Mexikó
1968 Mexikó
1968 Grenoble
1968 Grenoble
1972 Szapporo
1972 Szapporo
1972 München
1972 München
1976 Montreal
1976 Montreal
1976 Innsbruck
1976 Innsbruck
1988 Szöul
1988 Szöul
1984 Szarajevó
1984 Szarajevó
1980 Moszkva
1980 Moszkva
1980 Lake Placid
1980 Lake Placid
1984 Los Angeles
1984 Los Angeles
1988 Calgary
1988 Calgary
1992 Barcelona
1992 Barcelona
1992 Albertville
1992 Albertville
1994 Lillehammer
1994 Lillehammer
1996 Atlanta
1996 Atlanta
1998 Nagano
1998 Nagano
2000 Sydney
2000 Sydney
2006 Torino
2006 Torino
2008 Peking
2008 Peking
2010 Vancouver
2010 Vancouver
2012 London
2012 London
1904-es Olimpiai küldöttség
1904-es Olimpiai küldöttség
Fuchs Jenő
Fuchs Jenő
1912-es Olimpiai Kardcsapat
1912-es Olimpiai Kardcsapat
Németh Imre
Németh Imre
Papp László
Papp László
Takács Károly
Takács Károly
1896 Athén
1896 Athén
1924 Chamonix
1924 Chamonix
2002 Salt Lake City
2002 Salt Lake City
2004 Athén
2004 Athén
Hajós Alfréd
Hajós Alfréd
1956-os Női kéziszer csapat
1956-os Női kéziszer csapat
Puskás Ferenc
Puskás Ferenc
Balczó András
Balczó András
Magyar Zoltán
Magyar Zoltán
Borkai Zsolt
Borkai Zsolt
Tordasi Ildikó
Tordasi Ildikó
Weisz Richárd
Weisz Richárd
2014 Szochy
2014 Szochy
Bauer Rudolf
Bauer Rudolf
Posta Sándor
Posta Sándor
Tersztyánszky Ödön
Tersztyánszky Ödön
Parti János
Parti János
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1964-es Olimpiai labdarúgó válogatott
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
1968-as Olimpiai párbajtőr csapat
Hegedűs Csaba
Hegedűs Csaba
Zsivótzky Gyula
Zsivótzky Gyula
Foltán László
Foltán László
Vaskuti István
Vaskuti István
Varga Károly
Varga Károly
Kovács Ágnes
Kovács Ágnes
Csollány Szilveszter
Csollány Szilveszter
Nagy Tímea
Nagy Tímea
Gyurta Dániel
Gyurta Dániel
Pars Krisztián
Pars Krisztián
Risztov Éva
Risztov Éva
Keleti Ágnes
Keleti Ágnes
Fábián László
Fábián László
Mizsér Attila
Mizsér Attila
Martinek János
Martinek János
Darnyi Tamás
Darnyi Tamás
Szabó Bence
Szabó Bence
Egerszegi Krisztina
Egerszegi Krisztina
Ónodi Henrietta
Ónodi Henrietta
Czene Attila
Czene Attila
Kőbán Rita
Kőbán Rita
Igaly Diána
Igaly Diána
Kammerer Zoltán
Kammerer Zoltán
Storcz Botond
Storcz Botond
Vereckei Ákos
Vereckei Ákos
Dr. Mező Ferenc
Dr. Mező Ferenc
Pelle István
Pelle István
Kabos Endre
Kabos Endre
Csák Ibolya
Csák Ibolya
Horváth Gábor
Horváth Gábor
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
2008-as Olimpiai bajnok vízilabda csapat
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Vajda Attila
Vajda Attila
Janics Natasa
Janics Natasa
Fazekas Krisztina
Fazekas Krisztina
Kozák Danuta
Kozák Danuta
Szabó Gabriella
Szabó Gabriella
Kovács Katalin
Kovács Katalin
Berki Krisztián
Berki Krisztián
Szilágyi Áron
Szilágyi Áron
Berczelly Tibor
Berczelly Tibor
Kovács Pál
Kovács Pál
Gerevich Aladár
Gerevich Aladár

„Az olimpiai játékok az egyetlen, amely mindenkit megszólít”

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

A Coca-Cola 1928 óta minden olimpiai játékokat támogat, felfrissítve az olimpiai sportolókat, szervezőket és szurkolókat, valamint a globális marketingkampányain keresztül hozza lázba az embereket a játékokat felvezető időszakban.

Mint a The Olympic Partner (TOP) Programme – az olimpia felsőkategóriás szponzorait tömörítő program – alapító tagja, a Coca-Cola régre visszanyúló hagyományokkal rendelkezik a versenyeket megtekintő szurkolók szórakoztatásában az interaktív bemutatóikkal. Az üdítőgyártó óriás az 1992-es barcelonai olimpia óta már 12 olimpiai fáklyaváltó büszke résztvevője, izgalomba hozva a mindenkori rendező ország szurkolóit.

A NOB és a Coca-Cola ez évben korábban már bejelentette régóta fennálló partnerségi megállapodásuk meghosszabbítását, egészen a 2032-es év végéig. A megállapodás eddig soha nem látott befektetéseket tartalmaz a tradicionális és digitális médiában az olimpiai értékek globális terjesztése érdekében.

Interjú Ricardo Forttal, a Coca-Cola globális sportügyi és szórakoztatóipari partnerségi megállapodásokért felelős alelnökével.

Mik a legkorábbi olimpiai élményeid?

A legkorábbi élmény, amely eszembe jut, az az 1980-as moszkvai nyári olimpiai játékokhoz kötődik. Nem igazán emlékszem mi történt a versenyek szempontjából, viszont a záróünnepség és a játékok végén síró kabala, Misha, megmaradt. Ez a legkorábbi emlékem, viszont megemlíteném az emlékek hiányát is; a forró Brazíliában nőttem fel, így egészen késő tizenéves koromig nem tudtam, hogy léteznek téli olimpiai játékok is! Utána viszont nagyon megszerettem a téli játékokat is.

Hogy kerültél a Coca-Colához és ezzel együtt az olimpiai játékokhoz?

Egy szórakoztatóipari projektet vezettem Brazíliában évekkel ezelőtt, és a Coca-Cola globális szórakoztatásáért felelős menedzsere felkért a nemzetközi szórakoztatási projektek vezetésére. Nem sokkal, miután megtudták, hogy brazil vagyok és értettem valamennyire a labdarúgáshoz, megkértek, dolgozzak a globális labdarúgó-osztállyal. Az olimpiai játékokhoz tartozó felelősségkört később kaptam meg.

Mi a kedvenc, játékokhoz kapcsolódó pillanatod?

Nagyon sok van. A 2000-es sidney-i játékok volt az első, amelyre kimentem. A partyhangulat maradt meg leginkább, az egész várost áthatotta a játékok varázsa, nagyon különleges hangulat uralkodott az utcákon.

Imádtam a teljes csöndet az Olimpiai Stadionban a 100m döntő előtt. 80 000 ember síri csöndben, a puskalövésre várva. Ez mindig egyedi élmény.

Viszont, ha választanom kéne egyet, mivel brazil vagyok, a 2016-os riói játékok nagyon közel áll hozzám. Láttam a város, ahol laktam, milyen átalakuláson ment keresztül az olimpiának köszönhetően, számomra az volt a legkülönlegesebb játékok.

Mi teszi a Coca-Cola partnerségét az olimpiai mozgalommal olyan egyedivé?

Először is az, hogy mindig is együtt voltunk! Mindenki, aki a nálunk dolgozik, megbecsüli a Coca-Cola és az olimpiai játékok közötti partnerség értékét. Látják, hogyan segít az olimpiai játékok kapcsolatba lépni a fogyasztókkal, hogyan segít ügyfeleket szerezni, valamint elérhetőbbé tenni a brandünket az értékesítési pontokon. Az alkalmazottak szívesen dolgoznak egy olyan cégnek, amely segíti a sport előremenetelét ezen megállapodáson keresztül. Minden partnerünk különleges a maga módján, azonban, ha igazi globális jelenlétről van szó, az olimpiai játékok az egyetlen, amely mindenkit megszólít. Nagyon erőteljes, mindegy, hogy Kínában, Amerikában vagy Brazíliában beszélünk emberekkel, ez pedig igazán értékes, hiszen eme nagyságrend fontos üzleti szempontból.

Mennyire fontosak az olimpiai értékek a Coca-Cola számára mint brand ?

Remek platform a történetmesélésre. Nem kell elmagyaráznod a befogadást vagy a globális jelenlétet az olimpiai játékok kontextusában, hiszen az emberek magától értetődően összekötik az értékeket, amelyeket mi is képviselünk a brandünkkel, az olimpiai játékokkal. Így hát az olimpiai játékok majdhogynem a tökéletes referencia számunkra, amelynek köszönhetően figyelemfelkeltő módon tudjuk tálalni a brandünket.

Mennyire releváns ma egy sportmegállapodás?

Soha nem volt nehezebb kitűnni a tömegből és elérni a vásárlókat, mint ma. Mint mondtam, az embereket nem érdeklik annyira a brandek, túlságosan el vannak foglalva a mindennapjaikkal, mintsem hogy azzal foglalkozzanak, mi az üzenete egy-egy brandnek. Érdekesnek és hasznosnak kell lennünk a fogyasztók számára. Ha összekötjük a márkánkat olyan dolgokkal, amelyek érdeklik őket, mint például a sport, a szórakoztatás, akkor arra oda fognak figyelni, ami megnöveli a sikeres történetmesélés esélyét és remélhetőleg meggyőzi az embereket, hogy egy Coca-Colára nyissanak rá és ne más termékre.

Hogyan látod, milyen irányba fog elmenni a Coca-Cola olimpiai partnerségi megállapodása a jövőben?

Az olimpiai játékok evolúcióját jól mutatják az új rendezők. Tokió rengeteg innovációval fog szolgálni, Párizs mérföldkőnek fog számítani a játékok fenntarthatósága szempontjából, Los Angeles összkereskedelmi megvalósítása pedig sokat fog segíteni az olimpiai történetmesélésben.

Ha tehát tíz évet ugrunk a jövőben Los Angelesig, akkor a partnerek sokkal elmélyültebben foglalkoznak a fenntarthatósággal, valamint erősebb kötelék alakul ki a TOP Partnerek és a közvetítők között.

(olympic.org, fotó: IOC)

Olimpiai érmeink

A magyar sportolók által eddig nyert

arany, ezüst és bronzérmek száma:


190 165 189

Születésnapok ma

Facebook
Instagram
Rss
YouTube