„Az olimpiai játékok az egyetlen, amely mindenkit megszólít”
A Coca-Cola 1928 óta minden olimpiai játékokat támogat, felfrissítve az olimpiai sportolókat, szervezőket és szurkolókat, valamint a globális marketingkampányain keresztül hozza lázba az embereket a játékokat felvezető időszakban.
Mint a The Olympic Partner (TOP) Programme – az olimpia felsőkategóriás szponzorait tömörítő program – alapító tagja, a Coca-Cola régre visszanyúló hagyományokkal rendelkezik a versenyeket megtekintő szurkolók szórakoztatásában az interaktív bemutatóikkal. Az üdítőgyártó óriás az 1992-es barcelonai olimpia óta már 12 olimpiai fáklyaváltó büszke résztvevője, izgalomba hozva a mindenkori rendező ország szurkolóit.
A NOB és a Coca-Cola ez évben korábban már bejelentette régóta fennálló partnerségi megállapodásuk meghosszabbítását, egészen a 2032-es év végéig. A megállapodás eddig soha nem látott befektetéseket tartalmaz a tradicionális és digitális médiában az olimpiai értékek globális terjesztése érdekében.
Interjú Ricardo Forttal, a Coca-Cola globális sportügyi és szórakoztatóipari partnerségi megállapodásokért felelős alelnökével.
Mik a legkorábbi olimpiai élményeid?
A legkorábbi élmény, amely eszembe jut, az az 1980-as moszkvai nyári olimpiai játékokhoz kötődik. Nem igazán emlékszem mi történt a versenyek szempontjából, viszont a záróünnepség és a játékok végén síró kabala, Misha, megmaradt. Ez a legkorábbi emlékem, viszont megemlíteném az emlékek hiányát is; a forró Brazíliában nőttem fel, így egészen késő tizenéves koromig nem tudtam, hogy léteznek téli olimpiai játékok is! Utána viszont nagyon megszerettem a téli játékokat is.
Hogy kerültél a Coca-Colához és ezzel együtt az olimpiai játékokhoz?
Egy szórakoztatóipari projektet vezettem Brazíliában évekkel ezelőtt, és a Coca-Cola globális szórakoztatásáért felelős menedzsere felkért a nemzetközi szórakoztatási projektek vezetésére. Nem sokkal, miután megtudták, hogy brazil vagyok és értettem valamennyire a labdarúgáshoz, megkértek, dolgozzak a globális labdarúgó-osztállyal. Az olimpiai játékokhoz tartozó felelősségkört később kaptam meg.
Mi a kedvenc, játékokhoz kapcsolódó pillanatod?
Nagyon sok van. A 2000-es sidney-i játékok volt az első, amelyre kimentem. A partyhangulat maradt meg leginkább, az egész várost áthatotta a játékok varázsa, nagyon különleges hangulat uralkodott az utcákon.
Imádtam a teljes csöndet az Olimpiai Stadionban a 100m döntő előtt. 80 000 ember síri csöndben, a puskalövésre várva. Ez mindig egyedi élmény.
Viszont, ha választanom kéne egyet, mivel brazil vagyok, a 2016-os riói játékok nagyon közel áll hozzám. Láttam a város, ahol laktam, milyen átalakuláson ment keresztül az olimpiának köszönhetően, számomra az volt a legkülönlegesebb játékok.
Mi teszi a Coca-Cola partnerségét az olimpiai mozgalommal olyan egyedivé?
Először is az, hogy mindig is együtt voltunk! Mindenki, aki a nálunk dolgozik, megbecsüli a Coca-Cola és az olimpiai játékok közötti partnerség értékét. Látják, hogyan segít az olimpiai játékok kapcsolatba lépni a fogyasztókkal, hogyan segít ügyfeleket szerezni, valamint elérhetőbbé tenni a brandünket az értékesítési pontokon. Az alkalmazottak szívesen dolgoznak egy olyan cégnek, amely segíti a sport előremenetelét ezen megállapodáson keresztül. Minden partnerünk különleges a maga módján, azonban, ha igazi globális jelenlétről van szó, az olimpiai játékok az egyetlen, amely mindenkit megszólít. Nagyon erőteljes, mindegy, hogy Kínában, Amerikában vagy Brazíliában beszélünk emberekkel, ez pedig igazán értékes, hiszen eme nagyságrend fontos üzleti szempontból.
Mennyire fontosak az olimpiai értékek a Coca-Cola számára mint brand ?
Remek platform a történetmesélésre. Nem kell elmagyaráznod a befogadást vagy a globális jelenlétet az olimpiai játékok kontextusában, hiszen az emberek magától értetődően összekötik az értékeket, amelyeket mi is képviselünk a brandünkkel, az olimpiai játékokkal. Így hát az olimpiai játékok majdhogynem a tökéletes referencia számunkra, amelynek köszönhetően figyelemfelkeltő módon tudjuk tálalni a brandünket.
Mennyire releváns ma egy sportmegállapodás?
Soha nem volt nehezebb kitűnni a tömegből és elérni a vásárlókat, mint ma. Mint mondtam, az embereket nem érdeklik annyira a brandek, túlságosan el vannak foglalva a mindennapjaikkal, mintsem hogy azzal foglalkozzanak, mi az üzenete egy-egy brandnek. Érdekesnek és hasznosnak kell lennünk a fogyasztók számára. Ha összekötjük a márkánkat olyan dolgokkal, amelyek érdeklik őket, mint például a sport, a szórakoztatás, akkor arra oda fognak figyelni, ami megnöveli a sikeres történetmesélés esélyét és remélhetőleg meggyőzi az embereket, hogy egy Coca-Colára nyissanak rá és ne más termékre.
Hogyan látod, milyen irányba fog elmenni a Coca-Cola olimpiai partnerségi megállapodása a jövőben?
Az olimpiai játékok evolúcióját jól mutatják az új rendezők. Tokió rengeteg innovációval fog szolgálni, Párizs mérföldkőnek fog számítani a játékok fenntarthatósága szempontjából, Los Angeles összkereskedelmi megvalósítása pedig sokat fog segíteni az olimpiai történetmesélésben.
Ha tehát tíz évet ugrunk a jövőben Los Angelesig, akkor a partnerek sokkal elmélyültebben foglalkoznak a fenntarthatósággal, valamint erősebb kötelék alakul ki a TOP Partnerek és a közvetítők között.
(olympic.org, fotó: IOC)
Keresés