Először magyar induló a Mini Transat 2013-on
Vasárnap, október 13-án 13 órakor rajtol a Mini Transat 2013 szóló Atlanti-óceán átkelő verseny, melyen a verseny 36 éves történetében első magyar versenyzőként, Méder Áron is indul.
A nevezők száma 84-re korlátozott biztonsági okokból (több mint 10 fős a várólista). Ebből 31 proto és 53 porduction, 10 hölgy és 74 férfi, 14 nemzet képviselői (57 francia). Méder Áron hajója sorozat, neve Felicity, rajtszáma 585.
A magyar vitorlázó tavaly és az idén 7 kvalifikációs versenyen vett részt (legjobb eredménye kategóriájában 2. összesítettben 3. helyezés), valamint teljesítette az 1000 mérföldes (1852 km)
kötelező szóló non-stop távot. Eddigi tengeri/óceáni utjai során több mint 200 000 km-t vitorlázott.
Korábbi útjai: harmadik magyar szóló földerülőként 2006-ban 3 év alatt megkerülte a Földet 6 m-es Carina nevű hajójával, 2010-12 között egy nagyobb jachttal és többnyire (váltott) legénységgel elvitorlázott az Adriától Sydney-ig (kb. 2/3 Földkerülés), számtalan túrát vezetett a Földközi tengeren, és Felicity-vel is sok magyar vitorlázó vagy vitorlázni vágyó kipróbálhatta az óceáni vitorlázást ezzel az igen gyors versenyhajóval.
Méder Áron helyszíni beszámolója:
„10 napja érkeztem Douarnenez-be, ami most úgy fest, mint egy felbolydult méhkas. Rengeteg a látogató: családtagok, barátok, iskolás csoportok, vagy csak érdeklődők nézik a hajókat, figyelik az előkészületeket, beszélgetnek a versenyzőkkel. Mindenki lázasan dolgozik, az utolsó simítások zajlanak.
Példaértékű, ahogy a leendő vetélytársak segítik egymást. Nagy az izgalom a biztonsági ellenőrzések miatt, ezzel nem tréfálnak, hisz emberélet múlhat rajta, (de szőrszálhasogatásról sincs szó). A hajót, a felszereléseket, vitorlákat, az elsősegély felszerelést teljes mértékben leellenőrzik a szervezők minden hajón. Továbbá vannak kötelező előadások: mentési és túlélési, elsősegély, meteorológiai és műszaki témában. Minden nap vannak, kötelező és szabadon választható programok, a szervezőket mindent megtesznek, hogy színesebb érdekesebb és oldottabb legyen a visszaszámlálás. Szinte már sztárokként kezelik a versenyzőket az egyre több és sűrűbben érkező, TVstábok, médiatudósítók. Az egész kikötő már olyan, mint egy nagy család... Így telnek a rajt előtti utolsó napok.
Vasárnap indulás!”
Az útvonal két szakaszból áll:
1. Douarnenez (Fr. o.) – Lanzarote (Kanári szk.), 2320 km
2. Lanzarote – Point a Pitre (Guoadeloupe, Karibi szk.), 5130 km
A hajók: MINI 6.50 osztály, két kategória:
1. sorozat/porduction/series: Olcsóbb hajók. Nem használhatnak karbont, epoxit, dacron a megengedett nagyvitorla anyag, nem mozgatható a tőkesúly és az árboc, stb.
2. egyedi/proto/protos: Nagyságrenddel drágább karbon/epoxi hajók, mozgatható tőkesúly és árboc, felhúzható kormánylapátok, bármilyen anyagból készülhetnek a vitorlák.
Keresés