London után megy Budapest is?
Nem a középiskolások futóversenyének, hanem a profitorientált, kemény nevezési díjat szedő rendezvényeknek a megadóztatását tervezik.
Ez egy nagy lehetőség, amit a kormánnyal közösen előállítottunk. Ha úgy fogalmazzuk meg, hogy ilyen potenciális lehetőségekkel a BKV még soha nem rendelkezett a 22 év alatt, akkor igazat mondunk – jelentette ki Tarlós István főpolgármester az m1 Ma reggel című műsorában a kabinet és a főváros a közlekedési vállalat finanszírozásáról kötött, hosszú távú megállapodása kapcsán.
Felhívta figyelmet arra, hogy nem enyészett el a cég 70 milliárd forintnyi adóssága, a járműpark teljes elhasználódottsága, a 3-as metróvonal pályájának avultsága. A cég hitelállományát a bankokkal hosszú tárgyalás után állami garancia mellett refinanszírozták, és van egy olyan keretmegállapodás a kormánnyal, melynek alapján megköthető a közszolgáltatási szerződés. Ez biztosítja a BKV túlélését, ami az adott körülmények között nagyon nagy dolog – fogalmazott a városvezető.
Arra a felvetésre, hogy a Széll Kálmán-terv 2.0 szerint az állam teljesen kivonul a BKV finanszírozásából, és a fővárosnak különféle adókból kell finanszírozni a céget, azt válaszolta: ez nem egészen így van, de a Népszava "zuhanyhíradójában" ő is ezt hallotta. A múltat valahogy el kell takarni, de ez a törekvés szánalmas. Azt elismerte, hogy az állam valóban kivonul a közlekedési vállalat finanszírozásából, de ezt nem egyik évről a másikra teszi meg.
Mint mondta: a működést finanszírozhatja az állam, és kaphat rá a város megfelelő bevételi lehetőséget, ennek a kombinációja lesz még évekig. Az állam továbbra is biztosítja a normatív támogatást, a fogyasztói árkiegészítéseket, az elektronikus jegyrendszer bevezetését, a járműprogramokat, a behajtási díj beszedési feltételeinek megteremtését, és beterjeszt egy olyan törvényjavaslatot, mely szerint a fővárosnak, a kerületeknek és az agglomerációnak együttesen kell majd finanszírozniuk a közlekedési céget.
Lehet reménykedő írásokat közölni, miszerint a KBV finanszírozásáról rossz megállapodást kötöttek, de ez marhaság, ez egy kockázatos, de jó megállapodás – szögezte le a főpolgármester. Ha azt kérdezik, hogy egy-két év múlva, az átmeneti időszakban előfordulhat-e, hogy mégis belebukik a BKV, akkor nem mondhatom azt, hogy ez teljesen ki van zárva, de találtunk egy utat, megtaláltuk a fényt az alagút végén – hangsúlyozta Tarlós.
A dugódíjról elmondta: ha valaki a város belső területére behajt, annak egyszeri behajtási díjat kell fizetnie. Ez így van Londonban, így van New Yorkban. Valamilyen forrásra szüksége van a városnak, hogy működtesse a BKV-t, nulla forintból ez nem lehetséges.
Ha a technikai feltételek - a sorompók kialakítása, a P+R parkolók létesítése – nem a megfelelő ütemben halad, akkor csak részleges bevezetés lesz 2013. június 30-án, és teljes fordulatszámon 2014-től működik a rendszer. Utóbbi azt jelenti, hogy földrajzilag nem minden területen realizálódik a behajtási díj – magyarázta Tarlós.
Pontosította továbbá: a hírekkel ellentétben nem a középiskolás futóversenyeket tervezik megadóztatni, hanem esetleg azokat a versenyeket, amelyekre a szponzorok kemény nevezési díjakat szednek be. Ezek profitérdekelt rendezvények, miközben a fővárosnak mindebből nincs bevétele. Tarlós elmondta azt is, hogy az ügyben tegnap beszélt a Magyar Olimpiai Bizottság főtitkárával, közölte: lesz megegyezés, és az a rossz híre, hogy ott sem lesz balhé.
Molnár Zoltán, a MOB főtitkára illetve Monspart Sarolta a MOB alelnöke még felkeresik őt az ügyben, így még a rendelet újratárgyalása is elképzelhető.
(Forrás: www.hirado.hu)
Keresés