Tovább hódít a virtuális valóság Minszkben
Egy kiterjesztett valóságra (AR) alapuló mobilalkalmazást mutattak be a minszki 2. Európa Játékok szervezői. Oleg Zakharov szoftverfejlesztő szerint az applikáció a sportesemények valós világát kombinálja majd Lesik, a kabala virtuális közegével.
Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a hasonló alkalmazások klasszikus, adatbázis-alapú funkciói mellett (például eredmények követése, versenyhelyszínek keresése) az applikáció tartalmazni fog egy, a közösségi médiákban használt filterekhez hasonló megoldást, amelynek segítségével a rajongók Lesikkel készíthetnek közös képeket.
„Mindenki letöltheti majd az alkalmazást, hogy naprakész maradjon a programmal és az eredményekkel kapcsolatban, valamint, hogy remek képeket készíthessen a kabalával. Az alkalmazás megnyitása után csak egy célpontra kell majd fókuszálni a kamerával. Úgy fejlesztettük ki a programot, hogy ne csak másodperceket, pontokat és eredményeket rögzítsen, de érzelmeket is, amelyek az ilyen versenyekre vonzzák a sportolókat” – mondta Oleg Zakharov.
A SportAR névre hallgató alkalmazást a minszki Teleportban, Európa legnagyobb virtuális valóság-élményparkjában mutatták be a játékok szervezői és technológiai partnerei. Egy másik fejlesztő, Aleksei Podgorny állítása szerint a 3 dimenziós kabala létrehozásában 25 tervező működött közre.
(Forrás: minsk2019.by)
Keresés